emgmotorsport.no

 

Språk :  

 Sponsors

 

 

 

05.08.2014

 

EMG Motorsport deltok i den første EM runden som gikk på ASSEN i Nederland.


Helgen gikk ikke helt etter planen. Begge kvallefiseringene ble spolert av en defekt vann pumpe, som førte til ingen kjøling på motoren. Vi kvalifiserte oss til en 34 plass av 49 førere. I første løp hadde erik kjørt seg opp til en 27 plass da tennpluggen på bakre sylinder feilet og Erik måtte bryte løpet. I løp 2 hadde vi fått bra fart i motoren og Erik manøvrerte seg opp gjennom feltet og var på en 23 plass da en førerfeil førte til brutt løp.

 

En skuffende helg i form av resultater, men resten av helgen var fint med 82000 tusen tilskuere og demonstrasjon av RedBull F1 bilen var helt verst.

Med vennlig hilsen
EMG Motorsport

 

 

11.06.2014

 

Den første løps helgen for sesongen er ferdig, arrangementet var på Rudskogen i Norge 7 og 8 juni.
EMG Motorsport kvalifisert seg til pole position i vanskelige forhold. I det første løpet endte Erik på tredje plass, og i det andre løpet ble det en andre plass. Dessverre hadde vi tennings problemer med motoren hele helgen, noe som medførte at Erik ikke fikk en mulighet til å kjøre så fort som han ønsket. Neste løp vil være på Nurburgring i Tyskland i
juli.

 

Onbord from Rudskogen.

20.05.2014

 

EMG Motorsport vil kjøpe første løp på Rudskogen i Norge i Juni, Nurburgring i juli og så EM på Assen i August. Etter dette setter vi status og bestemmer oss for om det blir flere løp i 2014.

 

 

20.05.2014

EMG Motorsport oppgradering 2014

Luftbox prototype v.1

 

 

20.05.2014

 

Noen oppmuntrende resultater fra siste løp på Assen i fjor.
Det mest oppmuntrende var av farten var 3 sek bedre enn på EM tidligere på året.
Kvalifiserte på 4 plass, 4 plass i løp 1 og 5 plass i løp 2.

 

 

 

20.05.2014

Noen bilder fra EM helgen på Assen i 2013

 

 

 

 

 

 

 

20.03.2013

I 2013 er planen å kjøre 2 dager med testing i april\mai.  Det er meningen å satse på EM på Snetterton og Assen, så får vi se hvor vi ligge an på resultatlisten før vi bestemmer oss om vi reiset til de siste EM rundene.

Sesongen 2012 var en stor skuffelse, fikk aldri fullførte et eneste løp uten problemer av en eller annen sort.

Håper vi kan finne tilbake til flyten igjen i 2013 og få noen gode resultater.

 

Mvh

EMG

 

 

15.03.2012

EMG Motorsport er klar for første runde av EM I Superkart som går på Hockenheim 20-22 april.

Vi har jobbet hardt i hele vinter med å forbedre utstyret foran denne sesongen, om dette vil vises på banen vil tiden vise.

 

28.06.2011

Positiv fremgang for EMG Motorsport på MOST.

 

 

Helgen 11-12 juni ble 3 og 4 runde av Superkart EM kjørt på Most 1 time fra Praha.

 

Teamet hadde 2 frie treninger til å sette opp motor og kart før kvalifiseringen startet fredag kveld.

 

I første kvalifisering hadde Erik 6 tid inntil 5 minutter gjensto, dessverre fikk vi et problem mot slutten av kvalifiseringen (gummien løsnet fra venstre for dekk) dette var en medvirkende årsak til at beholdningen ble en 10 plass i første kval.

 

I andre kvalifisering hadde Erik bra tempo inne og ente opp med en 7 tid. Det er høyt nivå i EM i år. Så da første og andre kval. var slått samen, ble det en 13 tid totalt. Dette betydde at Erik måtte starte begge løpene fra en 13 plass lørdag og søndag.

 

Starten av første løp var meget vanskelig da det kom en liten regn byge like før start, deler av banen var veldig glatt og samtlige førere valgte å starte på slics.

 

Etter 2 runder bak sikkerhetsbilen gikk starten, de 3 første runder var veldig vanskelig før banen tørket skikkelig opp. Erik kjørte inn til en respektabel 10 plass og 6 EM poeng i dette løpet.

I store deler av løpet var vann temperaturen på motoren for høy, noe som førte til mindre og mindre effekt. Det var klart at vi måtte forsøke å få mer kjøling på motoren til andre løp.

 

Da starten gikk i andre løp misset Erik starten og falt fort ned til en 20 plass, etter 1 runde viste det seg at noe var galt med motoren. Erik måtte inn i pit lane for å få litt første hjelp før han kunne fortsette. Dette førte til at han tapte 1 1\2 runde, så en topp plassering i dette løpet var dessverre umulig.

Da mål flagget datt var Erik på en 21 plass, men rundetidene tilsa at en 7 plass hadde vært inne rekkevidde dersom problemene i starten ikke hadde oppstått.

 

Neste løp er EM runde er i Assen i Nederland den 5-7 august.

Det er nye muligheter der.

 

 

Mvh

 

 

EMG Motorsport

 

 

Race 1 Most

 

 

 

 

 

Race 2 Most

 

 

 

Race 2 Assen

 

Race 1 Assen

 

23.05.2011

Skuffende start for EMG Motorsport på Magney Cours.

EMG Motorsport reiste til Frankrike for første EM runde i Superkart helgen 12-15 mai 2011. Dette var også første løp for sesongen for teamet.

Testing på torsdag og fredag ​​foregikk uten noe store hendelser og vi var optimistiske foran resten av helgen.

Erik hadde 5 beste tid på 1 frie trening.

Lørdag morgen startet Erik sin første kvalifisering, men dette ble en kort reise for ut på første runde skar motoren seg uten forvarsel. Det ble derfor ingen registrert tid i første kval. Før andre kval forsøkte vi å finne forklaringen for motor havariet uten å identifisere noen åpenbar grunn. En rekke endringer ble gjort på motoren før kval 2. Erik fullførte denne uten problemer, men han manglet tempo i Motoren. Vi manglet nok 15 km\t i topp fart. Det ble en 25 tid totalt som fører til 13 startspor for begge løp på søndag.

Søndag morgen var det klart for første løp med 45 superkarter til start. Da starten gikk avanserte Erik i feltet, men dette varte ikke lenge da motoren havarerte på 2 runde. Erik ble da tiskuer for resten av løpet, dette var om ikke annet et spennende løpet løp og se på. Det var 6-7 karter som kjempet om seieren helt il siste meter. Vinner ble Gavin Bennett (GB)  tett fulgt av Emmanuel Vinuales  (F) 2 plass  med og Daniel Hentschel (D) på 3 plass.

 

Før løp 2 forsøkte vi uten hell og finne årsaken til problemene vi hadde hatt, vi betuttet da og bytte motoren før 2 løp og benytte dette som en ren test. Erik fullførte løp 2 på en 22 plass, men det var klart at han ikke hadde noe tempo inne.  Løp 2 ble ikke like spennende som løp 1, men likevel en fin forestilling som ble vunnet av Emmanuel Vinuales (F)  med Daniel Hentschel (D) på 2 plass og Laurent Marchandise (F) på 3 plass.


Dette var en veldig skuffende start på mesterskapet. Det var ikke dette vi hadde tenkt oss, og de forventninger vi hadde foran årets Mesterskap er nå spolerte.

 

Vi antar vi har funnet feilen vi har slitt med hele den første helgen, men dette får vi først bekreftet i neste løp.

Nå går turen til et løp i den Tyske Superkart seien 3-5 juni for å forsøke å få orden på utstyret. Helgen etter er det klart for 2 EM runde på Most i CZ.

Da får vi se hva det holder til.

 

 

 

 

Mvh

 

EMG Motorsport


 

 

 

09.05.2011 

 

 

Da setter vi kursen mot Frankrike og første EM runde i Superkart på Magny Cours (F). Bare 2 ferger og 2400 km så er vi der. Er spendt på hvordan dette skal gå. Paris next. Astala vista.

 

 

 

 

01.10.2010

Skuffelse for Team EMG motorsport på Le Mans.

 

EMG Motorsport var forrige helg og kjørte 3 og siste runde i Superkart EM på den legendariske          Le Mans banen i Frankrike.

Turen til banen var litt av en utfordring i seg selv. Med snø kaos i Bergen, streik og drivstoff- blokade i Frankrike, som hadde innvirkning på flyavganger til Paris. Det var også vanskelig å få tak i drivstoff i Frankrike, så vi måtte fylle opp hengeren med diesel for å komme oss ned og opp. Vi kom oss heldigvis fram i tide.

På fredagen var det mulighet til å kjøre 5 frie treninger, vi valgte å kjøre 3 av disse. Vi brukte disse til og sette opp kart og motor. Nytt bremsebelegg ble også testet ut, men dette førte til at bremsene kokte og vi måtte gå tilbake til gammelt oppsett. Tidene var også meget respektable, da vi hadde topp 5 tid på siste trenings passet.

Kvalifiseringen startet lørdag formiddag. Det var vått på banen og regndekk var tingen i første kvalifisering. Dessverre røk motoren ut på 2 runde, dette førte til at vi ikke fikk satt noen tid, vi måtte også stå over 2 kvalifisering, da vi ikke hadde en ekstra motor med oss i år. Dette førte til at Erik måtte starte bakerst av de 50 startende Superkartene.

 Motoren var totaloverhalt før løpet, og vi er usikker på hvorfor den røk. Motoren ble fikset fredag kveld \ natt og var klar til løpene på søndag.

I første løp hadde Erik avansert opp til 30 plass på første runde, han avanserte jevnt og trutt opp til 13 plass med 4 førere til innen rekkevidde med 2 runder igjen. Dessverre røk en liten del på gir- velgeren i motoren. Dette førte til at Erik ikke klarte å velge gir og måtte bryte. Dette var meget synd etter en fantastisk oppkjøring.

Løp 2 ble heller ingen opptur da det allerede på oppvarmingsrunden viste seg at det var problemer med tenningen, motoren fusket på høye turtall. Erik fullførte løp 2 med en kart som gikk 25 km\t saktere på alle langsidene. Det ble tilslutt en 28 plass i dette løpet.

Resultatene i helgen ble ikke de vi hadde håpet på, men vi har forhåpentligvis lært mye av alt som har hendt oss av småfeil i løpet av sesongen, og håper å komme sterkt tilbake neste år. Vi vet at når alt fungerer er vi topp 5 materialet.

Når vi stiller til start neste sesong er det en forutsetning at vi har 2 motorer med på alle løp og at alle feilene vi har hatt i år er løst\ utbedret.

Det ble en 12 plass totalt for Erik i Superkart EM i år, det kunne vært så mye bedre. Med friskt mot og stå på vilje får vi se om vi klarer og forbedre denne plassen til neste år.

Mvh

EMG Motorsport

31.10.2010

Bilder fra EM Le Mans 2010

 

30.10.2010

Løp 1   EM Le Mans

 

29.10.2010

 Le Mans  onbord

 

 

12.08.2010

 

Bilder fra Assen

 

 

12.08.2010

 

 

Opptur og nedtur på Assen.

Team EMG Motorsport deltok i 3 og 4 runde av Superkart EM i helgen.

57 førere fra 12 nasjoner var påmeldt til helgens 2 løp.

Teamet har ikke vært i aksjon siden forrige runde på Silverstone i april og var spendt på om den gode formen fortsatt var inne. Fredagens første frie trening startet på verst tenkelig måte med motor havari på 2 runde av fri trening1. Fri trening 2 ble ikke noe bedre da motoren havarerte etter 3 runder. Grunnen til havariene ble heldigvis funnet fredag kveld, så nå var det bare å se fram mot lørdagens kvalifisering.

Første kvalifisering startet med vått underlag og regndekk, dette passet Erik bra og han satte fort en 3 tid i første del av kvalifiseringen, men mot slutten tørket banen opp og Erik falt ned til en 12 plass.

I andre kvalifisering var underlaget tørt. Erik startet med brukte dekk for å få testet banen. Så ble et sett med nye slics satt på superkarten. På første flygende runde satt Erik en 4 beste tid, som også ble plasseringen til de 2 finale løpene søndag. Han ble i kvalifiseringen kun var slått av Gavin Bennett, Rob Chilcott, and John Riely.

I første løp hadde Erik en god start og var oppe på 2 plass inn i første sving, men ble fort henvist til 4 plass et par svinger senere. Denne plassen holdt han i et par runder inntil Peter Elkmann fant en vei forbi. På runde 6 ble han også passert av Damien Payart , Erik var nå på en sikker 6 plass som han holdt til det gjensto 3 runder. Ut på denne runden fikk han problemer med og velge gir, det viste seg at girstangen var brukket og Erik måtte bryte det første løpet.

Andre løp ble heller ingen suksess, da starten gikk misset Erik et gir og dette førte til at han falt fra 4 til 20 plass før første sving. Det viste seg også at Teamet hadde giret karten for lavt. Dette førte til at turtall sperren ble nådd på 6 gir og Erik ble et lett bytte for andre førere på slutten av langsiden.

Erik kjempet seg i mål til en 17 plass i løp 2. Helgens 2 løp ble ingen opptur for team EMG Motorsport, men det positive er at når ting fungerer er vi blant det aller raskeste. Det er kun få ting som må vippe vår vei før vi er blant de beste.

Neste løp er i Frankrike 20 okt. på den berømte banen Le mans.

 

Mvh

EMG Motorsport

10.08.2010

Race 1 from Assen.

On Board

 

 

 

 

03.08.2010

 

Info from CIK-FIA

http://www.cikfia.com/News2010/Assen.htm

 

 

 

06.04.10

 

 

 

10.04.2010>>

 

 

Bra resultater på Silverstone.

Team EMG Motorsport hadde sitt første løp for sesongen 2010 på Silverstone i påskehelgen.

Dette var også første runde av Europa Mesterskapet. Teamet var også spent på hvor vi ville ende opp på resultatlisten, da det gikk rykte om at mange av de andre fabrikks- teamene hadde gjort store framskritt i løpet av  vinteren.

Alle teamene hadde muligheten til  fri testing på både torsdag og fredag før selve mesterskapet startet. Erik brukte de fire frie treningene til å stille inn motor og ramme. Det var vanskelig å bedømme hvor vi var i forhold til alle andre da det ikke var noen live timing under fri trening.

Søndag morgen startet første kvalifiserings omgang. Første start rekke ble jevnlig byttet ut, bedre og bedre tider ble satt hele tiden. Og det var topp teamene fra i fjor, som stod for de beste tidene. Erik startet på regndekk, da banen ikke var skikkelig tørr. Han kom inn etter et par runder, da han forsto at dette ikke var det rette valget. Avgjørelsen ble tatt om å sitte i pittlane, så lenge som mulig, for gi banen tid til å tørke opp. Da det gjenstod 8 minutter bestemte vi oss for å forsøke å sette en tid på slick`s.  På første kvalifiserings runde gjorde vi et byks på resultat listen fra ca 20 plass til 5 plass. Siden tiden tillot det startet Erik på en siste runde i et forsøk på å forbedre tiden sin. Da han passerte mål med få sekunder igjen, viste det seg at han hadde beste tid i første kvalifisering. Erik kommenterte etter dette” jeg visste at vi hadde gjort forbedringer gjennom vinteren, men dette kom som en positiv overraskelse. Vi har fortsatt mye å lære om den nye karten når det gjelder oppsett.

Første del av andre kvalifisering bestemte vi oss for å sitte i pittlane, for å se om tiden vår ble slått. Dette tok dessverre ikke lang tid for etter 4 runder hadde Trevor Roberts slått tiden til Erik, og noen runder senere ble denne tiden slått av Gavin Bennet, med ytterlige 1,6 sek. Vi var nå tvunget til å forsøke å forbedre tiden vår. På første flygende runde satt Erik på nytt beste tid. Erik kom så inn i pittlane, for  å veies, og få en godkjent tid.  Det gikk dessverre ikke lang tid før denne tiden også var slått og vi måtte på ny ut på banen for å forsøke å forbedre tiden. Men dessverre så fikk vi problemer med tenningen og måtte avbryte kvalifiseringen vår. Som et resultat av dette hadde vi falt ned til skuffende 13 plass.

Søndag morgen var alt klart for et spennende løp. Det hadde regnet i løpet av natten og riktig dekkvalg var derfor vesentlig. En god del av dem, som startet først hadde valgt slick`s.

 Erik valgte regndekk.  Ut på første runde var det klar at Erik hadde gjort et rett valg, han hadde klatret fra 13 plass, og opp på 3 plass bak Tony Algren fra Sverge og Trevor Roberts. Etter 3 runder hadde Erik passert Tony og startet jakten på Trevor. På den 4 runden passerte Erik Trevor. Trevor fikk ikke mulighet til og kjempe seg tilbake i tet, da hans motor skar seg på neste runde. Erik lå i tet og hadde kontroll da han i en gul flagg sone, tok igjen en fører med en runde. Erik kunne ikke passere før neste grønnflagg sone.  Dette gjorde at Damien Payart og Tony igjen var med i løpet. Damien tok teten på neste runde, Erik forsøkte og henge på, men var uheldig da han tok igjen en del saktere førere, og tapte noe tid på dette. I mål var Damien 4,8 sek foran Erik.  Etter løpet kommenterte Erik:  ”Klart jeg er fornøyd med 2 plass, det er klart at dekkvalg spilte en stor rolle, men alle førerne hadde mulighet til å velge den riktige dekk type.” ” Jeg valgte den rette typen og nå har jeg et bra resultat som jeg kan bygge videre på, det er også første gang jeg er på pallen i tosylinder klassen i EM.”

I løp 2 spilte ikke dekkvalg noen rolle da banen var helt tørr og alle var på slick`s. Etter første runde hadde Erik klatret en plassering fra 13 til 12 plass. Da tre runder var kjørt, var Erik på en 10 plass. På den 7 runden oppdaget Erik at motor temperaturen hadde begynt å stige faretruende. Da en runde gjensto bestemte han seg for å fortsette til mål for å forsøke å få med seg 5 poeng i mesterskapet. Men dessverre skar motoren seg ut på siste runde og Erik ble klassifisert som nr. 23 i dette løpet.

Dette løpet ble vunnet av Trevor Roberts tett fulgt av Gavin Bennet med Malcom Crow på tredje plass.

Etter løpet sa Erik” vi har ikke funnet et bra oppsett for tørt føre enda, karten understyrte gjennom hele løpet.” Men en topp 10 plassering hadde vært innen rekkevidde. Dette var dessverre ikke mulig da motoren skar seg, det har i ettertid vist seg at dette skylles en feil på radiator lokket, som slapp ut vann ved for lavt trykk.Vi kunne vært nr 2 i sammendraget, men nå er vi nr 3 i EM. Ikke så verst for et lite Team fra Norge.

Neste EM runde er i Assen i Nederland tidlig i august. Teamet skal kjøre noen utvalgte løp før dette for å utvikle redskapen og holde kjøretreningen ved like.

Med vennlig Hilsen

EMG Motorsport

 

 

 

 

 

 

Meritter  

                     

 

Sesong 2009

DIV1   

               

  3  place  Assen                  Race 2

  4  place  Assen                  Race 1

15  place  EM Assen            Race 1

13  place  EM assen             Race 2

10  plase  Oschersleben    Race 2

14  place  Magny cours       Race 1

 

no results 2009

 

xx  place  Oschersleben     Race 1

xx  place  Most                      Race 1

xx  place  Most                      Race 2

xx  place  Magny cours       Race 2

 

Første sesong i DIV1

Sesong 2008

 

 

 7  place  Assen                Race 2

15 place  Assen                Race 2

10 place  Cadwell Park    Race 1

 

 

no results 2008

 

xx place  Cadwell Park    Race 2

xx place  Lausitzring       Race 1

xx place  Lausitzring       Race 2

 

 

 

Sesong 2007 DIV2 

 

1 place  Nürburgring   Race 2

2 place  Nürburgring   Race 1

3 place  Anderstorp    Race 1

4 place  Anderstorp    Race 2

1 place  Nürburgring   Race 1

4 place  Nürburgring   Race 2

 

2 place 

World superkart serise 2007

 

 

Sesong 2006 

DIV2

3 place  Nürburgring     Race 1

3 place  Nürburgring     Race 2

2 place  Zolder               Race 2

2 place  Cadwell Park   Race 1

2 place  Cadwell Park   Race 2

 

5  place 

 European Superkart serise 2006

 

Erik

 

 

 


free web counterhit counter

emgmotorsport.no © 2006 • Privacy Policy • Terms Of Use